P.R. si publicitate pentru pace în lume

9bc3

De 1 Noiembrie am fost la Luminatie („Ziua mortilor”, sãrbãtoritã în Ardeal prin curãtarea mormintelor cunoscutilor si împodobirea cu lumânãri si flori) cu verii mei. Ca de obicei, am mers seara si am luat aparatul cu mine, ca sã pot face poze la grãmada de lumânãri ce transpirã prin întuneric… Când colo, de cum intru pe poarta cimitirului, vãd vreo 4 tigãnci cu o puradeoaicã stând pe jos cu o grãmadã de lumânãri în jur.

M-am gândit automat la mormântul bulibasei ( care e in acel cimitir), în jurul cãruia se strâng în fiecre an tiganii si dau de bãut si de mâncat la toti trecãtorii. M-am apropiat de tiganci si le-am întrebat dacã le pot face o pozã si ele mi-au dat voie cu cea mai mare seninãtate. Fericitã, am fãcut vreo 4-5 poze (ca sã nu le deranjez prea tare)… si pe când sã multumesc si sã dau sã plec, o aud pe una dintre ele:

ea:– Hauzi, da’ cum au iesit?
eu:– Bine, putin miscate… dar în rest sunt ok…
ea:– Ia dã sã vãz si eu!
[cuminte si recunoscãtoare cã m-au lãsat sã le fac pozã, mã duc lângã ele sã le arãt poza]

ea:– Hauzi, astea nu le poti trimite pe hinternet?
eu:– Ba da, cum sã nu… Dacã îmi dati o adresã…
ea: – La Pro Tv! Sã le dea la stirile senzationale de dimineata! O sã fie pe prima paginã! (am vrut sã-i explic cã Pro Tv-ul n-are „prima paginã” da’ deh… am lãsat-o asa)
eu(foarte inspiratã): – Nu stiu, o sã încerc… dar trebuie sã-mi ziceti câte ceva si despre ce se întâmplã aici, ca sã stiu ce sã le spun… (în speranta cã mã lasã sã le mai fac câteva poze si mã si amuz între timp)

M-am reapucat de fãcut poze… de data asta apropiindu-mã nesimtit de mult (cã doar le fãceam muncã de P.R., trebuia sã iasã bine pozele… nu mai intrau la categoria „fotografii de amator”). Între timp, puneam si întrebãri, sã nu se plictiseascã de mine…

eu: – În primul rând, cine sunteti, ca sã stiu ce sã zic la Pro Tv?
ele, pe rând: -Vrãjitoarea Melisa!
– Tãmãduitoarea Lenutza!
– Celebra Ciresica!
– Preaputernica (la asta nu-i mai tin minte numele, dar o sã-i zicem:) Simina!
eu: – Si ce faceti aici?
Ciresica: – Halungãm spiritele rele! Pentru cã azi este noaptea cea mai periculoasã… Si pe lângã asta, mai e si sâmbãtã! Si sâmbãtã sunt 3 ceasuri rele! (sunt convinsã cã dacã ar fi fost miercuri, miercuri ar fi fost ziua cu 3 ceasuri rele…)
eu: – Serios? Nu martea si vinerea erau zilele cu ghinion?
Ciresica (vizibil emotionatã): – Nuuu… Sâmbãta! (pauzã de gândire) Si în fiecare sâmbãtã când pleci de acasã trebuie sã iei 3… ãããã… pahare si sã le umpli pe fiecare si sã le pui dupã usã înainte sã pleci de acasã…
eu: – Cu ce trebuie umplute?
Ciresica: – Pããi… unul cu orez, unul cu sare si unul cu zahãr… Si cel cu sare trebuie sã-l versi ca sã ai noroc…
eu: – Pânã la urmã le pun dupã usã si plec de acasã sau le pun dupã usã si vãrs sarea?
Ciresica: – Hmmm… le pui dupã usã si dacã versi sarea, n-o sã ai nici o problemã în cãlãtoria pe care urmeazã s-o faci… (în cazul ãsta, eu nu mai vãd sensul orezului si a zahãrului… da’ în fine, nu ne bãgãm în treburi de-astea mistice, cã suntem prea profani în domeniul ãsta)

Între timp, continuam sã le fac poze în timp ce ele descântau cu tot felul de busuioace si ierburi care n-au stiut sã-mi zicã ce sunt (din nou, chestii mistice, nu ne bãgãm). Interesant este cã de cum am început sã le fac poze au scos la ivealã o scoicã imensã pe care o pasau de la una la alta în timpul „ritualului”(de fapt, o dãdeau la aia la care-i fãceam poze în momentul acela).
La un moment dat le-am zis cã aparatul meu nu e prea bun si cã face pozele miscate… As cã, dupã aceea, în focul incantatiei îsi sacadau miscãrile ca sã iasã bine în poze.

eu: – Si de ce faceti asta?
Ciresica: – Pentru binele lumii, pentru pace, pentru cei cu inima frântã…
Simina: – Ba am mai auzit cã vine criza economicã si ne rugãm si pentru firme, ca sã nu dea faliment!
eu: – Vã rugati pentru toatã lumea sau doar pentru anumiti oameni?
Ciresica: – Pentru toatã lumea care iegzistã!
eu: – Si descântecul ãsta îl fac toate vrãjitoarele din toatã lumea astãzi?
Simina: – Siguur cã da, e ceva international! Mai avem o colegã în Germania! ( asta mi-a amintit de ceva vrãjitoare care acum câtiva ani spunea la Tv: „am participat si la Congresul International al Vrãjitoarelor, care a avut loc la mine acasã”)

Siminei îi luase foc capacul bostanului pe care îl tinea în mânã, dar pentru cã îi fãceam tocmai atunci poze, si-a tinut respiratia si a incantat ceva „pentru pace” pânã am terminat de fotografiat.

Ciresica: – Pentru (pauzã,pauzã)… uhm… Mihai si pentru…….. uhm… Elisabeta! (dupã care îi spune ceva încet în tigãneste Siminei, care ia locul la descântat pentru pace si prosperitate – ceea ce m-a fãcut sã cred cã Ciresica a zis un soi de „Zi tu cã eu nu mai stiu!”)
eu: – Ok, multumesc, nu promit cã le trimit la Pro Tv, dar o sã dau pozele unei prietene care lucreazã la un ziar din Cluj, bine?
Simina: – Bine, Doamne ajutã! Si dacã le trimiti, sã ne trimiti un mesaj la 0744 ….. (am vrut sã- zic cã n-are nici un sens sã-mi dea numãrul de telefon, cã doar ele ar trebui sã „stie” sau sã „simtã” când le-am trimis, dar m-am abtinut)

Am sunat-o pe colega mea de la jurnalism, dar ea nu mai lucreazã la ziarul ãla, asa cã am hotãrât sã vã zic vouã povestea, nu care-cumva sã simtã Ciresica cã n-am dat vestea mai departe si sã-mi lege cununiile… Si ca sã mã credeti pe cuvânt, aveti AICI mai multe poze cu distinsele. Bunã reclama si product placementul, eh?

Later edit: Am uitat sã vã zic cã Simina mi-a zis cã dacã nu reusesc sã le dau la presã, sã le pun mãcar pe www.vrãjitoare.ro . (Site care, dupã cum vor vedea cei mai curiosi dintre voi, a fost cuprins de spirite malefice si nu mai functioneshte)

5 răspunsuri so far »

  1. 1

    Andrei van Mészáros said,

    haules-ciaules, dhoamna rePROterita, ce mi-o placut dhe mathaaleee, da-ti-ar `Mnezo sanatashe si sticla corată la obiectiv perecum si apă la moara mintii !!! Bulibashu` nostru vrea sa va cunoasca mai dheaproaphe, haidati diseara in parcare catre varianta, unde sa vand phantohi si va ia Buli-buli cu mashina. O sa fhiti reperezentanta nhoastra la sturdenti !!!

  2. 2

    Utopian said,

    Pfff… după interviul ăsta ati face bine să mă băgati derect în Parlament, ca reprezentantă de vază a minoritătii:D

  3. 3

    Oanamaria said,

    :)) ce tiganci pasnice si simpatice aveti voi pe-acolo! sau asta numai cand e sarbatoare?

  4. 4

    plughy said,

    da, pe mine ma bateau si imi furau aparatul :))

  5. 5

    Utopian said,

    @Oanamaria & plughy: Si eu m-am mirat… dar după aia am aflat că aveau interes, că le făceam publicitate si P.R. pe la norodul din cimitir:)


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

