Monoloagele Vaginului – rezumat

2bce

[ Orice as spune, trebuie sã fie clar cã mã iubesc pe mine însãmi, cã sunt moale si am miros de trandafiri. Si nimeni nu e îndeajuns de bun pentru mine.

1) Aveam 12 ani. Am avut menstruatie pentru prima oarã. M-am speriat si m-a durut.

2) Am folosit pentru prima oarã un tampon. M-am scârbit si m-a durut.

3) Am fost la ginecolog. M-a durut.

4) Am fãcut sex pentru prima oarã (+- am fost violatã). M-a socat si m-a durut.

5) Am fãcut sex de mai multe ori. Am avut orgasm. Mi-a plãcut.

6) Am rãmas însãrcinatã si acum trãieste si se dezvoltã aici o nouã viatza. Îmi place.

7) Am nãscut. M-a durut îngrozitor.

8) Am ajuns la menopauzã. Am trecut prin o grãmadã de transformãri si m-a durut.

The end. ]

Toate astea erau pentru cã, desi sunt foarte de acord cu teatrul modern si cu piesele abstracte, piesa asta a început sã mã agaseze deja. Oriunde merg aud de ea si toatã lumea vorbeste cu aerul criticului de artã trecut prin viatã despre „Monoloagele vaginului”, desi singura chestie „absolut genialã” la tot teatrul ãsta e faptul cã vaginul devine o femeie care vorbeste.

O sã-mi ziceti cã e un manifest al femeilor, cã tine de miscarea feministã, etc etc. Si da, eu sunt de acord cu miscarea feministã si o sustin, dar totusi, toate au o limitã. În primul rând, ca lumea sã ia în serios femeile, ele nu trebuie s-o ia pe ulei vorbind despre faptul cã vaginul lor miroase a corn cu susan si a parfum de primãvarã. În al doilea rând, cum dracu vrem noi sã declarãm cât suntem de puternice si independente într-un spectacol plin de vãicãreli? Bãrbatii de ce-si pot vedea de treaba lor si nu au spectacole de genul „Conversatia Scrotului”?

Ba mai mult, mã jigneste foarte tare atunci când se spune cã spectacolul ãsta reprezintã femeia modernã… Prin urmare femeia modernã e un vagin?!?! Femeia modernã nu are creier, nu are calitãti, nu are aptitudini?!?! „Femeia modernã” e fãcutã pentru sex. Femeia modernã e „o pizdã”, care se mai si plânge pe deasupra. Acum recititi ultimele 2 propozitii… Nu vã amintesc de conceptul clasic despre femeie, conceptul oamenilor de la tarã din România? Prin urmare, spectacolul ãsta chiar n-a ajutat deloc la îmbunãtãtirea imaginii femeii, ba chiar a dus imaginea asta cu câtiva pasi în spate.

Si nu în ultimul rând, ce poate schimba un spectacol la care 90% sunt femei si 5% sunt critici plãtiti de publicatii si obligati sã meargã?

18 răspunsuri so far »

  1. 1

    Zâna Carabină said,

    si restu 5% carcotase ca noi care comenteaza rautacios.

  2. 2

    Utopian said,

    Nu… ca alea nici macar nu merg, alea îl văd la televizor sau pe net, pentru că de banii de spectacol isi cumpără o carte utilă.

    Restul de 5% sunt barbati adusi cu forta de prietene, care pleaca de la spectacol speriati si scarbiti si care nu mai pot avea o viata sexuala normala ani de zile dupa aia.:)

  3. 3

    Buburuza melancolica said,

    Mika-mika, n-am citit cartea, dar am vazut o bucata din piesa (la TV). Well… io as fi vrut sa vad/aud mai mult, dar parintii mei s-au declarat socati auzind de atatea ori cuvantul „pizda”. Pe care il folosesc toata ziua, ca mama lucreaza la spital, ce aia mea, dar nu cumva sa-l auda la Tv, dom’le.

    Imi place initiativa si uite de ce:
    -femeia moderna nu e o pasarica, o pizda, e mai degraba o pradatoare, un uliu.
    -femeia moderna face tot ce vrea, ce poate, se foloseste deseori de corpul ei ca sa ajunga unde vrea si calca cu tocurile alea cui alte pizde si coaie pe care le prinde.
    (ma refer la femeia moderna in sensul vestic, europeana, american, la noi sunt cam putine modernele d-astea.
    – moderna e cam barbat, dupa parerea mea.dar nu ma supara deloc, era cazul sa vina niste femei cu coaie care sa le traga suturi barbatilor „cu coaie mari”.

    Si-atunci de ce sa nu vina o tanti care a suferit cel mai mult in viata de pe urma faptului ca e femeie, dar a avut si cele mai mari satisfactii din cauza asta, de ce sa nu vina tanti asta si sa-si imagineze o convorbire cu vaginul? Cele mai multe femei (chiar si alea moderne) isi amintesc ca au ceva „acolo jos” doar cand fac sex (cu sau fara placere) si cand sunt la ciclu.
    What the hell? Vaginul il avem cu noi tot timpul. De ce n-am avea grija de el? Stii cum sunt barbatii fata de dicii lor? Dicii lor au nume, au coaie, se joaca cu ele, se gandesc sa le puna pe-o parte, pe alta, le compara cu ale altora cand se duc la baie, barbatii sunt mandri de dicii lor! in fiecare zi! de-asta nu au nevoie de „dialoagele coaielor” (dialoage, ca au 2, si cu „loage” as in monoloage)
    Noi de ce nu ne-am uita macar la ele?
    Hell, I hate tampons. Imi pare bine ca vine cineva si tipa: sunt un vagin. URASC TAMPOANELE.
    I hated menstruation, it’s on my Top 10 list of nastiest things.Mai sunt si alte femei care simt acelasi lucru (sincer, n-am intalnit femeie fericita ca menstruatie, am intalnit doare femei fericite ca le-a venit, in sfarsit :D).
    Ah, legat de finalul postului tau: oamenii de la tara nu se uita la asa ceva,ei vad „pizda” la televizor si-i apuca plansul (vorba lui Lewis Caroll: why did he say shit on TV? why didn’t he say poopy?).
    Lumea e plina de ipocriti care stau toata ziua cu pula, pizda si cacat in gura, pentru care femeia e doar pizda buna de futut si-atat. Si Eve Ensler vine si le zice: bai fraierilor, pizda e mai mult de-atat. Pizda e casa si masa pentru femei. Ha! Cum il chema pe-ala care a zis ca „Pizda e Dumnezeu”?

  4. 4

    Buburuza melancolica said,

    nush daca un barbat ar „trebui” sa vada spectacolul… e mai mult pentru a creste awerenessul femeilor.
    partea masculina, foarte viteaza cand vede sange la kickboxing, e sensibila si lesina cand aude de sange menstrual si alte chestii, deci sa-i protejam [cu un tampon? (always coca-cola)].
    acest post a fost scris de my Mr. Hyde, cu deplinul acord al lui Jekill (Care Jekill se stie ca nu poate pronunta pizda, pula si cacat in public, ca-i cad ouale, si nu se cade sa vorbesti urat).

  5. 5

    Utopian said,

    Ok, sa le luam pe rand then. Hai sa luam definitiile tale de femeie moderna si sa le mulăm putin pe „Monoloagele vaginului”:
    1) „femeia moderna e o pradatoare, e un uliu” -> din cate mi-a dat mie impresia tot spectacolul, uliul ăsta se lamentează cam mult si nu mă prea face să mă simt ca un soricel care trebuie să fugă să se ascundă
    2) „femeia moderna se foloseste deseori de corpul ei ca sa ajunga unde vrea” -> ti se pare ok? ti se pare normal ca o femeie desteapta, cu tot soiul de aptitudini si chestii smart sa se foloseasca de trupul ei sa ajunga unde vrea? mie mi se pare injositor si mi se pare o dovada de slabiciune
    3) „moderna e cam barbat” -> nu, nu e cam bărbat… din cate mi s-a parut mie în M.V., femeia modernă este mai frustrată si mai nesigură decât a fost femeia vreodată

    Da, intr-adevar, tampoanele si menstruatia sunt neplacute, si da, intr-adevar, avem tot timpul vaginul la noi si ar trebui sa fim constiente de asta, dar mi se pare ca un simplu vagin nu te defineste ca personalitate si complexitate.

    Vaginul ala nu e o chestie care pluteste in univers, singur si trist, e o chestie care e legată de tine, care ai si alte lucruri pe langa el. Ai ficat, plamani, rinichi, etc si cel mai important ai CREIER si ai emotii si sentimente ce nu tin neaparat de vagin. Vaginul nu-ti guvernează starea, gândirea, modul de a fi sau de a te simti.

    Si nu, oamenii de la tara nu se uita la Monoloagele Vaginului. Cu toate astea, oamenii de la tara vad femeia ca pe o pizda care trebuie sa faca de mancare si sa faca copii de care sa aiba mai apoi grija. Atat… Si cred ca, vazand femeia ca pe un „vagin”, cam asta face si spectacolul ăsta.

  6. 6

    Buburuza melancolica said,

    Femeii moderne nu-i pasa de vagin. De-aia incearca sa-l faca sa miroasa a trandafiri cu mai stiu io ce solutii si foloseste tampoane interne care nu-i strica linia fustei.
    [Si mie mi se pare nasol sa te folosesti de trup canf ai atatea chestii la indemana pentru a ajunge undeva.]

    Parerea mea legata de showl asta e ca Eve incearca sa le faca pe femei sa se iubeasca, sa-si iubeasca tot corpul, inclusiv vaginul – si il foloseste ca simbol pentru copilarie, atentia de sine. In goana dupa atingerea scopurilor, femeia moderna uita de emotii, uita de nevoi (astea fiind reprezentate prin vagin). Nu neg ca ar fi putut gasi si alte reprezentari, dar nici una nu ar fi provocat atatea contradictii – una e sa zici monoloagele vaginului si alta e sa zici monoloagele hipotalamusului (de ale inimii se discuta prea mult). Remember, americanilor le place sa socheze si sa fie socati, si vaginul asta vine si le da o carte in cap „look at me!”. Which, by marketing facts, it’s just perfect :D

  7. 7

    Utopian said,

    Da, dupa cum spuneam , sunt de acord cu toata miscarea feminista, cu tot teatrul modern, sunt de acord ca avem nevoie de cineva care sa ne zica „wow there, slow down!”,dar mi se pare ca tot spectacolul asta nu-si atinge scopul si, in afara de faptul ca e socant, nu schimba nimic.

    Dar that’s just my opinion…

  8. 8

    miss_deianeira said,

    mie mi-a placut piesa, am vazut-o la TV acum mii de ani. inclin totusi spre abordarea utopiana. faza cu dragi femei, luati-va vaginul in considerare ca fiind o entitate cu simtire si personalitate mi se pare nitel exagerat. ce face eve se poate face in cateva sedinte de psihoterapie foarte bine structurate si cu background stiintific cu tinta pe acele femei care au probleme de anorgasmie, de exemplu. da sa ma duc io la barbatu si sa ii zic, ba pula, tu stii ce is io si ce am io mai de pret? si el o sa zica ce? inteligenta? cariera? dragostea netarmurita pentru mine? si io o sa zic, nu ba coaie, is o pizda maaaaa, revelatieeeee!!!! iar el o sa zica, a, aia stim de 2000 de ani, credeam ca ai luat nobelu pentru fizica cuantica :D

    eve face un show de minune. ca pentru americani. de vaginele noastre, si eu si lelea floarea avem noi grija, fiecare cat de bine poate si cum stie…

  9. 9

    Marius said,

    Everybody knows that if a vagina could speak it would sound exactly like Enya

  10. 10

    Utopian said,

    @Miss D: Perfectly said, sunt total de acord cu tine! De acum încolo o să-tzi zic The Brain:) Si ne mai gandim noi cine-i Pinky:D

    @Marius: Hahaha! Pe-asta n-o stiam:))… Încep să mă gândesc din ce în ce mai intens la a urma exemplul barbatesc… O sa incep sa-mi caut nume pentru organele genitale, ca se pare ca sunt prea extraordinare ca sa nu fie scoase in evidenta cumva:P

  11. 11

    Buburuza melancolica said,

    am asa o vaga impresie ca Pinky e prin zona :))

  12. 12

    miss_deianeira said,

    ok, who is pinky ?

  13. 13

    miss_deianeira said,

    pe aceeasi melodie de la „who the fuck is alice?”

  14. 14

    Utopian said,

    Pfff, Miss D, cum naiba nu stii cine e Pinky?

    Uite, Pinky and the Brain: http://au.youtube.com/watch?v=iJPFSNu_QNs

  15. 15

    miss_deianeira said,

    m-am luminat, mersi. ce vrei, eu is asa, mai in urma cu evolutia…

  16. 16

    Oanamaria said,

    mai, eu am vazut spectacolul de vreo doua ori, ca a fost in club A. m-am dus si a doua oara, pentru ca mi-a placut la nebunie actrita. nu stiu cu ce actrita l-ati vazut voi, dar asta era superba si puternica si expresiva. mi-a placut. i enjoyed. si am vazut partea buna a lucrurilor. cum zice si buburuza, eu am vazut doar un spectacol (am citit si cartea, deci si o carte) care incurajeaza femeile sa se iubeasca si sa nu le mai fie atat de jena de partile lor intime si de pronuntarea unor cuvinte ca „vagin” si „pizda” si astea. un indemn sa se simta mai libere, sa scape de prejudecatile bagate in cap de societate. un manifest impotriva ideii ca femeia nu e nevoie sa simta placere in timpul actului sexual (vezi mutilarile fetitelor in africa). deci eu cred ca poate fi privit in mai multe feluri. asa cum l-ai descris tu, mi-am dat seama ca poate tonul general e putin prea plangacios, dar eu cand l-am vazut, am luat doar partile bune probabil. si all in all mi-a placut. :)

  17. 17

    Oanamaria said,

    si ma enerveaza ca eu mereu intru la tine pe blog prea tarziu, cand deja discutia ia sfarsit. dar asta e numai din vina prostului de iahu, care nu arata blogurile noi ale oamenilor si te face sa crezi ca e tot ala vechi de demult!! goddam!!:(

  18. 18

    Utopian said,

    Hahaha! Las’ că data viitoare iti las comment pe pagina cand am blog nou:D

    Eu am vazut „Monoloagele Vaginului” la Tv, cred ca-l juca chiar Eve Esler. Poate din prea mult spirit artistic si regizoral exagera ea când juca… pentru că mie foarte mare parte din piesă mi s-a părtut exagerată… Si da, poate cu altă actrita ar fi fost altfel:)


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

