House of the Rising Sound

ab93

Având în vedere cât m-am spetit sesiunea asta, ce altceva mai îmi rãmânea de fãcut în vacantã decât sã mã odihnesc? Bineînteles, trebuie sã subliniez încã din primul paragraf cã eu sunt o pasãre de noapte. În urma a peste 20 de ani de repetate studii calitative si cantitative s-a demonstrat cã ciclul meu biologic nu-mi permite sã adorm decât undeva dupã ora 3 A.M., iar dimineata începe de undeva de pe la ora 1 P.M. (chiar decretasem la un moment dat cã ora 9 dimineata nu existã, si toti cei care spun cã au fãcut ceva la ora aia sunt niste mincinosi care conspirã împotriva firii umane).

Cu toate studiile de rigoare, se pare cã am omis câteva variabile importante. Probabil vã întrebati care ar fi alea?

Pãi, de exemplu, am omis faptul cã, odatã cu venirea verii, românii din tribul meu (având denumirea genericã de bloc) încep:

1) sã dea jos covoarele cu Rãpirea din Serai de pe perete, si sã le înlocuiascã cu postere cu Nicolae Gutã si Florin Salam si alti rapsozi ai comunitãtii.

2) sã renoveze bucãtãria fãcându-i pereti suplimentari, în asa fel încât atunci când deschid frigiderul, bunãtãtile din el sã nu mai fie observabile ochilor indiscreti si flãmânzi ai musafirilor din triburile înfrãtite.

3) sã înlocuiascã vana din baie cu un jaccuzi mic si nefunctional (pentru cã, daca vrei sã si functioneze, trebuie sã plãtesti în plus, si românu’ nu dã banii degeaba pe extraoptiuni), cã doar care e cel mai vizitat loc din casã, când vine vorba de musafiri? Baia, bineînteles… prin urmare ea trebuie sã impresioneze prin grandoare si sã compenseze lipsa de stil a garsonierei 2/3 proprietate personalã…

4) sã spargã pereti în asa fel încât din bucãtãrie sã vadã meciul ce se desfãsoarã la televizorul din dormitor si din baie sã poatã urmãri procesul de murare a castravetilor de pe balcon

5) sã punã termopane la geamul usilor de la camere… cã prea stiu vecinii de fiecare datã când masculul celulei de bazã a societãtii îi mai trage câte un dos de palmã femelei, iar, mai apoi, aceasta îl fugãreste aleator cu ciomagul (având denumirea genericã de fãcãletz) prin casã

6) sã-si batã cuie în pereti pentru a-i împodobi cu afise înrãmate în care sunt expuse pozele unor picturi celebre, pentru a arãta nu neaparat bogãtia, ci cultura vastã, remarcabilã, avutã de proprietarii locuintei (doar au strâns cãpsuni în tara lui Picasso, au lucrat în constructii în tara lui Monet, sau au fãcut bijnitzã în tara lui Da Vinci, iar asta trebuie sã se vadã!)

Într-un cuvânt, românii tribului meu îsi tuneazã vara locuintza… Si nu doar atât! Hotãrâti si ambitiosi cum îi stiti, românii nu se lasã împiedicati de chestii minore cum ar fi respectarea orelor de liniste sau alte mãruntisuri de genul. Nu! Românul când începe o treabã, lucreazã permanent la ea, si o terminã cu 2 luni mai târziu decât era planificat!

Mai mult, nevoia de atentie a românului si totodatã bunul simt nu-l lasã sã lucreze concomitent cu alt membru al tribului! Nu, Doamne fereste! Lumea din trib trebuie sã stie cã TU esti ãla care are bani sã-si renoveze apartamentul… Prin urmare regula nescrisã a tunãrii locuintelor nu te lasã sã furi din atentia acordatã vecinului de palier (‘mnezãi si sfinti!!!!), trebuind sã astepti cu renovarea pânã terminã cei din apartamentul de lângã.

Astfel, de când a început vacanta eu nu mai închid un ochi, pentru cã abia dacã reuseste un vecin sã termine ritualul barbar de modernizare a locuintei, cã începe altul sã-si batã în surdinã picamãrul de pereti si sã înfigã cuie în podea exact deasupra locului în care odihneste capul meu (nu mã întrebati de ce bat cuie în podea, cã nici eu nu am gãsit încã rãspunsul… oricum, concluzia mea e cã sau bat cuie în podea, sau omoarã gândacii de bucãtãrie/sobolanii din casã cu ciocanul).

Ba mai mult, obiceiul spune cã, la orice etaj ai sta, pentru ca restul masculilor tribului sã vadã cã TU lucrezi, cã TU esti masculul alfa al gintei si cã ei nu au voie sã renoveze cât timp tu esti încã la putere, trebuie sã-ti arunci sacii cu moloz de la etaj, exact la mine sub geam. Poate vi se pare ciudat, dar, pentru cultura voastrã urbanã si interurbanã, trebuie sã stiti cã masculul alfa nu se înjoseste niciodatã cãrând saci pe scãri, ci îi depoziteazã, marcându-si, bineînteles, teritoriul, în fata locuintei improvizate numitã bloc. (Dacã e un mascul alfa feroce, cu multã încredere în sine, nici mãcar nu se mai complicã si-si aruncã sacii direct în apa ce curge prin spatele blocului).

Mã tot întreb, dacã încã locuiam în pesterã, pe-aia cum dracu ne-o tunam?!?!

P.S. Bineînteles, as we speak, îmi fluturã pe la ureche imnuri închinate zeului pãgân Baros si zeitei protectoare a gintei, Faiantza.

13 răspunsuri so far »

  1. 1

    Zâna Carabină said,

    Ce dragut o fost dialogul ala intre noi.

    Zana: tre sa imi iau apartament!
    Utopian: chiar zilele astea un tip de la noi din bloc isi vinde apartamentul.
    Zana: Cum de?
    Utopian: E alcoolic.

    Trosk!

  2. 2

    Utopian said,

    Pfff! Am si uitat de ăla! Great, dupa ce se va vinde apartamentul ăla, vor fi iar alte renovări!

  3. 3

    Buburuza melancolica said,

    io zic sa te bagi si tu in renovari. la 1 noaptea.
    tine-i treji cateva nopti, si sa vezi ce chef de munca mai au dimineata.. :D
    (si daca le vin muncitori sa le renoveze, nu-i nimic; astora nedormiti or sa le pice urechile de la vreun baros, asa ca n-or sa-si mai cheme ei oamenii la munca)
    (metoda testata – vecinii mei bateau in calorifer dimineata, cand mi-era mie lumea mai draga – ‘cause i don’t do mornings either. asa ca seara, io si frate-meu le dadeam concert cu matura in calorifer. asta a tinut pana s-au intors ai mei de la tara si au aflat ca noi noaptea facem voodoo :P :P)

  4. 4

    Utopian said,

    Haha… as putea într-adevăr să retaliez, dar mai este o problema – de obicei vecinii (si toata lumea, de altfel), dorm mai adânc decât mine, si mă tot întreb: dacă, după ce că eu nu dorm, ca să fac gălăgie, ei totusi reusesc să adoarmă si sforăie dusi în pat?

  5. 5

    Zâna Carabină said,

    romani tipici…

  6. 6

    miss_deianeira said,

    eu fiind un special education needs’ type of working class hero, ma trezesc dimineata la 6 jumate, si ma culc seara la 24:00. prin urmare, am un singur sfat sa iti dau: enjoy life while it lasts, ca se termina ea si sfanta leneveala studenteasca, si dupa ce ai intrat in campu muncii, dupa aia mai discutam… nici eu nu sunt a morning persona, la ora asta eu mi-am luat abia micul dejun si e pranzul, btw, sunt un night bat prin excelenta, dar… munca dreseaza si macht frei deci…

    si daca chiar nu te lasa nimeni sa dormi, ia-ti o patura si o perna si meri in parc… daca trec pe acolo iti las o carte de vizita, ca doara ma ocup de persoanele defavorizate social, si daca spui frumos o poezie, iti dau si o portie de mancare in prea umila-mi locuinta :)

  7. 7

    Utopian said,

    Pfff… pai zi asa, ca un-doi mă defavorizez social si vin să ling blidele la tine:D

  8. 8

    miss_deianeira said,

    te astept de luni incolo, si ia si mielu cu tine! daca la mine nu gasim nimic de mancare, il sacrificam pe el :D

  9. 9

    Utopian said,

    îl protzăpim noi undeva:)

  10. 10

    alinutza said,

    asa eram si eu in studentie….si fix asa erau si vecinii mei:-)…..
    nici n’am stiut de cate ori se poate inlocui parchetul…..vecinii mei mi’au demonstrat ca se poate aproape vara de vara….
    cand o sa incepi lucrul o sa uiti si de vecini si de parchet si de faiantza…..si o sa descoperi ca mine ,dureros,ca :exista ora 7 dimineatza !!!:-(…..si mai mult decat atat…la ora aia esti imbracata,parfumata,machiata si cateodata willing to work:-|

  11. 11

    Utopian said,

    pfff… nu-i adevarat… refuz sa cred ca exista ora aia! de la ora 6 incolo, pana la ora 10.30, nu exista orele… ai fost crescuta in si de societate ca sa crezi ca exista… dar de fapt sunt o minciuna:)

  12. 12

    miss_deianeira said,

    nem. alinitza are perfecta dreptate. eu la ora 7 si 10 pe bune ca is deja machiata si intzolita, si nu oricum ci chiar office-style, mi-am baut deja cafeaua si mi-am fumat tigarile, mi-am facut pachetu cu papa si astept masina sa vina sa ma duca la job. pe de alta parte, poate ai si tu dreptate, tu traiesti in lumea reala, si noi astialalti care ne trezim la ore din astea SF traim intr-un vis. urat. cred ca si alinutza este familiarizata cu conceptul de „oooo doooooaaaaaamneeee, nuuuuu, iar e luuuuuni!” :))

    azi fiind vineri, m-am trezit cu 10 minute inainte sa sune ceasul, adica la 6 si douazeci… de bucurie ca e vineri :D

  13. 13

    Utopian said,

    N-o sa inteleg niciodata oamenii care se trezesc inainte sa le sune ceasul… Eu, de exemplu, si daca ma trezeam la 6:20, mai stateam 10 minute in pat, si alea 10 minute sunt un soi de timp pentru mine, in care ma gandesc ce am visat, ce am de facut, ce vreau sa fac, etc:D

    First rule of Fight Club: Never ever get out of bed earlier than you should!:)


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

