About the sadness of being single

115e

În familia mea existã 2 oi negre… sã le zicem Maricica si Lili, fetele lui Ionicã. Cele 2 sunt fete cu facultate, destepte si frumoase, care au ajuns la venerabila vârstã de 30 si ceva de ani spre 40 fãrã a fi cãsãtorite.

În timp ce restul mãtusilor mele si-au gãsit fiecare câte un betziv, somer sau bãtãus cu care sã procreeze, dupã care sã strângã în fiecare zi si care sã le sforãie în ureche pentru tot restul eternitãtii, Maricica si Lili AU ALES sã nu se cãsãtoreascã desi au avut relatii cu medici, avocati si alti oameni onorabili; desi s-ar fi putut preface cã sunt niste casnice perfecte pânã „puneau gheara pe el”; desi ar fi putut sã accepte o grãmadã de tâmpenii… desi multe altele.

Toatã copilãria mea am fost crescutã auzind:”Tulai, dragu mamii, sã n-ajungi si tu ca Maricica si Lili! Sã ai mare grijã cã te-a vorbi toatã familia si ne faci rusine!”… Bineînteles, numele de Maricica si Lili erau mereu însotite de cuvinte gen „lenesã”, „pretentioasã”, „egoistã”, „curvã” etc.

Acum vreo 2 zile am trecut pe la bunica si am avut urmãtoarea conversatie:

bunica: – Andrea, tu ai prietin?
eu: – Nu, nu am, cã mie îmi plac fetele. (totul spus pe un ton foarte serios si grav, dupã metoda învãtatã de la o prietenã)
bunica: – Tulai, Andrea, nu mai glumi cu de-astea. Acu stiu cã nu vrei sã-mi spui da’ sunt sigurã cã ai, cã doar ai 20 de ani, ce dracu! Nu-i fi si tu ca fetele lui Ionicã!

Concluzia discutiei: dacã la 20 de ani n-ai prieten, urmeazã sã duci o viata dezaxatã de lenesã, pretentioasã, egoistã si curvã.

Simt din ce în ce mai des o urmã de compasiune din partea oamenilor cãrora le spun cã nu am prieten, desi eu o spun pe un ton foarte normal si calm. Am început sã aud chestii de genul „tre sã-ti gãsesti si tu pe cineva!” sau „cunosc eu un tip care….” sau „o sã mã interesez, sã vãd ce tipi single cunosc”. De când e sinonim a nu avea prieten cu „liberã, în cãutare de relatii”?

De ce s-a ajuns ca „a nu avea prieten” sã fie consideratã ceva etapã intermediarã între 2 relatii? De ce nimeni nu poate vedea „a nu avea prieten” ca pe o optiune si nu ca pe o ratare? De ce dacã nu ai prieten, automat e ceva în neregulã cu tine, gen prea pretentioasã/ prea egoistã/ prea necomunicativã/ prea sincerã/ prea crizatã/ prea ciudatã, etc?

Ok, de exemplu, pretentiile mele legate de „my better half”:

Fizic:
a) 2 mâini, 2 picioare, 2 ochi, un nas, o gurã, 2 urechi, etc
b) posibilitatea de a-si folosi toate cele 5 simturi
c) sã arate a bãrbat, nu a om cãruia i-ar sta bine rujat si pe care-l prind tipii de fund în baruri spunând „hei, pepusha!”

Psihic:
a) sã fie îndeajuns de destept încât sã pot purta o conversatie cu el fãrã sã mã gândesc „a gresit acolo, acolo si acolo„/”s-a contrazis aici„/”de ce nu zice nimic?
b) sã nu fie mârlan/obsedat sexual
c) sã-si sustinã pãrerile dar sã fie un om îndeajuns de deschis încât sã accepte faptul cã nu poate avea tot timpul dreptate
d) sã nu ia conversatiile si dezbaterile prea în serios
e) vocabularul lui sã continã „multumesc„, „te rog” si „cu plãcere

Sincer, nu mi se pare cã cer prea multe de la viatã (dacã o fac, vã rog spuneti-mi, ca sã mai tai din pretentii). Chiar au fost diverse ocazii în care am gãsit exact ce cãutam, prin urmare, „idealul” meu existã. De ce nu poate societatea întelege cã eu nu vreau sã mã cuplez cu jumãtãti de mãsurã gen (exemple care chiar s-au întâmplat):

Tip frumos:
eu:
Fac un experiment… spune-mi primul cuvânt care-ti vine în minte!
el: Penis!

Tip destept:
eu & el:
Dali… bla bla… Zbor deasupra unui cuib de cuci… bla bla… Ionesco… bla bla… Clockwork Orange… bla bla bla bla
el(dupã o vreme, f serios): Auzi, nu vrei sã ne futem?

Nu vreau sã-mi pierd vremea cu oameni care cred cã Gauguin e o insulã din Pacific, Kubrick e un antrenor de fotbal, Michelangelo cântã manele si Hegel e descoperitorul Americii. Oamenii ãstia sunt foarte usor de gãsit: mãnâncã seminte la fiecare colt de stradã, aruncã pungi cu apã de la balcon, îsi fac nevoile pe peretele Muzeului de Artã, etc.

Fiecare om alege cu ce fel de persoanã vrea sã-si petreacã timpul liber. De ce e greu de înteles cã unii oameni ALEG sã-si petreacã timpul doar cu o anumitã categorie de persoane si nu cu orice categorie de persoane? De ce e greu de înteles cã cei ce iau decizia asta sunt fericiti cu ea (pentru cã altfel ar schimba-o… lucru relativ usor de fãcut)? De ce e greu de înteles faptul cã nici o persoanã rationalã nu ia o astfel de decizie din dorinta de a fi compãtimitã?

E o chestie ce tine de self-esteem, nu de depresie cronicã!

LATER EDIT: Concluzia blogului dupã comentariile primite si dupã citirea altor bloguri similare este cã femeile ca specie gândesc foooarte diferit fatã de bãrbati când vine vorba de relatii.

26 răspunsuri so far »

  1. 1

    alinutza said,

    citind blogul tau nu pot decat sa spun : BRAVO!!!!!!!!
    dc ai fi langa mine te’as pupa…..ai exprimat exact ce simt eu de cand am inceput serviciul: toti ma intreaba” vai,Alina,dar cum asa de nu ai prieten…vai,vai…..poate esti prea pretentioasa” asta a fost varianta feminina…..varianta masculina e ” sigur e ceva neinregula cu tine…..dupa care ,dupa un timp mai lung sau mai scurt,spus mai direct sau mai cosmetizat,urmeaza: ‘ nu vrei s’o facem,asta sigur te va ajuta sa fii mai relaxata si sa vezi viatza altfel”…:-)))))))))
    cand ma enervez si le raspund” dc vreau sa ma f*** am cu cine,ei spun „stim,nu’i vba de asta”….pai da!….nu’i vba de asta…dc’s singura sunt asa pt ca nu vreau sa fiu cu oricine….si singuratatea nu’mi creeaza o stare de disconfort,ci dimpotriva…..
    inca odata FELICITARI PT BLOG!!!!!!!!!!!!!!

  2. 2

    Blanche Fleur said,

    Si eu sunt intrebata de-=astea, dar nu imi mai pasa, am prieten de 10 ani deja, dar lumea imi tot da sfaturi. Tu mergi pe drumul tau si gata!

  3. 3

    Utopian said,

    ms, ms, totdeauna suntem pe acceasi lungime de undă:)

  4. 4

    Zâna Carabină said,

    bravo pt blog, fata mea.

  5. 5

    Raluka said,

    „posibilitatea de a-si folosi toate cele 5 simturi ” =)) asta a fost geniala!!! :))
    sunt pe jos de ras! BRAVO!!! :))

  6. 6

    Utopian said,

    @didi: ohooo… păi la tine deja tre să înceapă povestile cu căsătoria, întrebări de genul „da’ cine n-ar vrea să fie căsătorit?” sau „da’ de ce n-aveti copii?” ai alte cele… unde se complică si mai tare intriga si lumea vorbeste si mai mult… Te sustin moral, să stii!:)

    @Andre: ms, ms:) Până acu mi se părea că ceva e în neregulă la felul cum l-am scris… dar m-ati lăudat îndeajuns încât să fiu multumită :”>

    Astept păreri si de la bărbati, că poate nu am atins si sexul opus…

  7. 7

    Bursucu said,

    clar. esti mult prea pretentioasa.

    si nu-nteleg ce problema ai cu muzeul de arta.

    !!!

  8. 8

    Utopian said,

    @Raluka: multu si tie >:D<
    @toate fetele: awww… you spoil me!:)

    @Bursucu: hihi… de fapt cazul concret era din Sighisoara: „n-aveti să ne dati 10 000 că ne-au dat amendă jandarmii că ne-am pishat pe casa lui Vlad Tepes… Idiotii!”

  9. 9

    Zâna Carabină said,

    aia nu s-au pisat nicaria. sighisoara? :))))daca erau hippiotzi?:))))

  10. 10

    Utopian said,

    ne-au arătat mândri amenda, scria clar si acolo ce ispravă au făcut… deci ba da, s-au pisat…

    nu erau hipioti, ai mei nu fac de-astea:)… hipiotii nu mai vin la Sighisoara de cand i-a batut jock în vremuri de restrishte ale vietii lui de student:P

    erau politehnisti din baia mare veniti in cluj… aveau si bratara cu „clujul are suflet”, de mi-a vent sa-mi smulg parul din cap

  11. 11

    Andrei van Mészáros said,

    vai, Andreeeea, rafinata mai etsi, dublu rafinata cum zicea razboinicu jo ! Las` ca vin io in Cluj (candva, in vremuri horoscopale)si verific daca zici acelasi lucru si la betzie :P

  12. 12

    jock said,

    io vreo doi ani, intre doo relatii mari nu am avut pretena! si imi aduc aminte cu drag d eacea perioada, am fo curvar si bagabont! si nici nu mi-o trebuit relatii serioase! o fo de vis si de neuitat!

    in rest ce zici tu e super valabil!

    p.S. oare hipiotii aia din sighisoara nu is aia de le-am dat io la pateu? adica ciaiu!

  13. 13

    Utopian said,

    @Meszaros: las’ că vii la cluj si bem împreună ceva si mai rafinat ca mine.. dublu rafinat!:) (acu s-au dat si cupoanele, ce mai astepti, tânără sperantă a Clujului?)

    @jock: Bă jock, nu scrie la mine pe blog commenturi despre preacurvenie că te vede ăl de sus si te trimite în iad ( si da, ăl de sus CITESTE blogul meu:)) )

    Aia din Sighisoara nu erau hipioti, mă, erau techerghei de-ai tăi din Baia Mare:P

  14. 14

    monic_dia said,

    Auileo fata mea……..si n-ai decat 20 de ani zici?!:))) Bun venit in clubul femeilor pretentioase, si cu gura mare! :D

  15. 15

    Utopian said,

    Hai mă, că nu-s asa pretentioasă… pur si simplu nu mă axez pe faptul că „la gagiu ăla îi stă bine cu pantaloni strânsi pe fund” ci iau în considerare faptul că omul stie să lege 2 cuvinte care nu contin „pulă” sau „fut”.

    M-am apucat de tânără de sportul ăsta, să am vreme să-mi schimb părerile între timp dacă văd că îmi dă cu virgulă:))…

  16. 16

    eu aka me said,

    bah, tu esti km copilaroasa… sa stii!
    siiii… am impresia k prostiile kre ti l’au indrugat aia prin familie ti’au indus un pui d frustrare! absolut gratuita, d altfel!
    wtf?!?!

  17. 17

    Utopian said,

    @pion: N-o să-ti expun aici o întreagă teorie, dar promit că o să scriu un blog despre asta… pe care o să-l tin fix o săptămână cap de afis. Promit!

    Până atunci, tin să subliniez faptul că putini oameni de pe blog mă cunosc personal, si nu-ti poti face o părere despre cineva citindu-i blogul. Într-adevăr, blogul e un jurnal online, dar faptul că nu e jurnalul tău personal pe care-l citesti DOAR TU implică o anumită autocenzură si o anumită schimbare de ton, depinzând de motivul pe care-l urmăresti prin blogurile tale.

    Si apropo de faptul că sunt copilăroasă si frustrată, citeste cele 5 lucruri pe care n-o să le stii niciodată despre mine, unde sunt explicate ambele (pct. 2 si pct. 4): http://blog.360.yahoo.com/blog-yg7xjaM3d6dgcih0MsJgpOGud0Up?p=991#comments

  18. 18

    eu aka me said,

    iar t ataci!
    am comentat strict la blog si in niciun kz la tine in general.
    kt despre frustrare… t faci singura! eu am fost mult mai temperat in aprecierea p kre am fuckut’o. si mi’o mentin… temperata! chill!

  19. 19

    Utopian said,

    :)) Cred că este o problemă de comunicare între noi :)) Eu sunt foarte calmă si obosită dealtfel, deci chiar mi-e greu să mă enervez si să fac crize. Asta sunt eu normală, dau explicatii suplimentare pentru că experienta m-a învătat că e nevoie să faci asta, mai ales într-un spatiu unde comunicarea non-verbală nu există… dacă m-as ataca, ti-as trimite mesaj, nu m-as certa pe blog:)

    Oricum, comentariul tău se termina cu wtf, si nu dădea argumente (frustrată înteleg de unde provine, dar partea cu copilăroshenia nu).

    Ah, si aliniatul din mijloc era o observatie generală, legată de o discutie avută azi cu cineva despre ce scriu eu pe blog, si partea aia o s-o dezvolt într-un blog viitor.

  20. 20

    Diana Herodias said,

    Problema cea mai mare de fapt e ca indivizii care sar asa repede cu „sa ne futem” si tot restul… nu’s nici pe departe in stare sa satisfaca o femeie… si ma refer la satisfactie sexuala… de fapt chestia e de-a dreptul tragica… genul ala de „mascul” ratat (din punctul meu de vedere) care zau habar nu are cum draq sa se comporte pe corpul unei femei… sau ca daca a penetrat-o ea automat tre sa se afle in al noualea cer… sau ca daca se apuca sa o pompeze ea „se simte bine” … is patetici… si evident de evitat, pacat ca se gasesc pe toate drumurile…
    :-? poate ar fi o idee sa se deschida o scoala anume de educatie sexuala… si majoritaea femeilor au nevoie…

  21. 21

    Diana Herodias said,

    :-? io nu as numi-o tristete de-a fi singur…
    de fapt e mai degraba o fericire…
    mai ales ca o femeie poate sa se satisfaca in mod perfect singura… mai nou am auzit ca poate pana sa si procreeze, fara macar sa aiba nevoie de adn-ul unui mascul=)) so…
    Dincolo de faptul ca se observa pe toate drumurile ca femeile singure… rad din toata inima… spre deosebire de majoritatea celor cuplate…
    io nu mi-as vinde in veci zambetul/rasul pentru un partener…

  22. 22

    Utopian said,

    Titlul era totalmente sarcastic, referindu-se mai mult la perceptia societătii asupra „blestemului de a nu avea prieten”.:)

  23. 23

    bazzbazz said,

    Stii ce le zic eu cand ma intreaba de ce nu vreau prieten si de ce sunt asa „salbatica” : IMI ASTEPT SUFLETUL PERECHE!
    … si prostii cred! :))) Garantat, scapi de orice intrebari pe tema. Se uita cam ciudat dar… nu pari genul careia ii pasa oricum! :P

  24. 24

    Utopian said,

    hmmm… da, dar mi se pare mai buna varianta cu „pt. ca prefer fetele”… dupa aia chiar nu mai intreaba nimeni!:))

  25. 25

    Ioana C said,

    Mi-a placut atat de mult acest post incat mi-am permis sa te citez intr-un post de al meu (http://rozsaunu.blogspot.com/2008/06/cel-mai-misto-tip-din-romania.html). Imi place foarte mult ce si cum scrii (am citit tot de la originile blogului), dar nu prea fac comentarii.
    Ne vedem pe mess ca sa-mi pot dezvalui linistita identitatea. Te pup!

    ps: Andrea, cand iesim la o cafea?

  26. 26

    paul l said,

    Nota Bene: Barbatul ideal nu trebuie NICIODATA, dar NICIODATA sa isi intrebe partenera dupa o cina romantica daca nu ar vrea in fund in acea seara. Write that down :>


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

