We Barbie dolls are not supposed to behave the way I do

9605

Având în vedere cã România e mai înapoiatã din punct de vedere al americanizãrii decât restul Europei, bãnuiesc cã vã mai amintiti cu totii cum arãta lumea înainte de Barbie:

  • fetele se jucau cu pãpusi care semãnau a copii de 4-5 ani si cu oale în care ,,fãceau de mâncare”
  • bãietii se jucau cu camioane si masinute, pistoale si sãbii
  • iar uneori, copiii se jucau împreunã de-a mama si de-a tata (pãpusile fiind copiii si ,,tatii” conducând masinile de jucãrie ,,la servici”).

Ok, acum era post-Barbie:

  • fetele se joacã într-un colt cu rujul de plastic si parfumul pentru copii de la Avon, uitându-se la Barbie si dorindu-si sã creascã mari si sã fie ca si ea
  • bãietii se joacã în alt colt cu pistoale cu bile si camioane

Îmi aminteam acu într-o zi ce scandal mi-a fãcut tata când, în clasa a 8-a (15 ani), mi-am fãcut o dungã cu dermatograful sub ochi, pentru poza de sfârsit de an scolar. Azi, verisoara mea, în clasa a 5-a (10-11 ani), se dã cu rimel, fard si creion si îsi dã cu ojã rosie pe unghii. Ei nu-i face nimeni observatie, ba chiar mi se zice cã e normal: ,,multe fete din clasa ei fac la fel”.

Barbie e stereotipul femeii care are totul: zâmbeste tot timpul, pentru cã are o grãmadã de prietene; are prieten/sot (Ken) – cu care are relatia idealã; are copii – dar cu toate astea e slabã; are o viata de familie perfectã (sora mai micã Shelly si încã vreo câteva surori se vând frecvent alãturi de Barbie), are trãsurã, salã de fitness, masinã, haine, etc.

Prin urmare, nu e chiar uimitor cã existã pânã si Sindromul Barbie, apãrut la femeile ce îsi doresc o viata – si in special corp la fel ca ale lui Barbie.

Barbie a fost, cel putin dupã mine, un pas înapoi în miscarea feministã: a arãtat cã femeile ar trebui sã se încadreze în anumite tipare de frumusete, sã zâmbeascã mereu chiar dacã nu spun nimic, sã aibã sâni mari, fund bombat si talie subtire… si atat! Femeile din lumea Barbie nu gândesc; nu au sentimente negative/frustrãri/nelinisti si sunt gata mereu sã fie de folos.

Ok, well, împotriva ideii de utopian corporate brainwashing piece of shit reprezentate de Barbie, de azi încolo voi desfãsura o campanie ce are scopul de a trezi oamenii care trãiesc în lumea Barbie la realiatate (si da, aici e vorba despre fetele blonde care se îmbracã în roz, poartã fuste scurte si stau seara la coltul strãzii mâncând sãmântã si ascultând manele).

KEEP REALITY AWAY FROM THE BARBIE WORLD!

24 răspunsuri so far »

  1. 1

    jock said,

    deci barbie merge la fitness? wow! cool! ce tare! si mananca doar salate? si mai tare!

  2. 2

    Utopian said,

    Chiar crezi că Barbie e anorexică degeaba? Nuuu, ea munceste la asta de ani de zile!:P(următorul blog e cu dedicatie pentru tine)

  3. 3

    Zâna Carabină said,

    credetzi ca io as avea nevoie sa slabesc?

  4. 4

    jock said,

    pt mine? ia sa vaz!

  5. 5

    Utopian said,

    @ Andre: Puiule, eu ti-am mai zis că dai în paranoia cu faptul că esti grasă
    @Jock: Ia vezi!:P

  6. 6

    vraji said,

    crezi ca daca ar vrea sa se sinucida ar fi suficient sa inchita o tableta de ciocolata? :))

  7. 7

    vraji said,

    mai Jock si Andre voi cam flirtatzi!sau nu?!

  8. 8

    Utopian said,

    ar fi suficient să înghită orice:))

  9. 9

    Ghem said,

    si cum intentionezi tu sa le trezesti pe acele fete blonde si mancatoare de samanta?:D

  10. 10

    Utopian said,

    pai… cu blogurile urmatoare:D… deocamdata am scris 2, dar stay tuned, ca mai urmeaza.
    to be continued…

  11. 11

    Ghem said,

    hmm..eu cred ca blogurile nu te vor ajuta. de cand citesc papushele bloguri?(poate un pic de munca de convingere la..fata…locului/blocului):D

  12. 12

    Utopian said,

    nu stiu… ma gandeam sa merg pe ideea de „a picture’s worth 1000 words”… dar da, ai dreptate…
    cred ca o sa-mi fac ceva cont de hi5 si o sa pun si acolo pozele, ca sa ajunga la publicul-tinta:)

  13. 13

    alinutza said,

    bravo!!!! super blog!

  14. 14

    Utopian said,

    ms, ms si welcome:)

  15. 15

    anca h said,

    subscriu la metafora cu barbie, da sa stii ca a fii perfecta presupune muuuuuulta munca!
    din pacate am in jur neste exemple care au facut din mine experta in cultura barbie si cel mai tare ma doare sa vad ca barbie are acelasi efect asupra fetitelor si femeilor!

  16. 16

    Utopian said,

    eu mi-am dat seama de cultul personalitatii la Barbie abia dupa ce am intrat la facultate si am vazut ca am cam 5% dintre colege care se imbraca permanent in roz

  17. 17

    attoterra said,

    sora mai mica Shelly, in lumea barbie nu e un exemplar mai reusit.:D nu exista formula din basme cum ca „tertul” merita tot.uaaaa.vreau si eu acolo!:))

  18. 18

    Utopian said,

    păi putem rezolva cu ăstia de la Mattel să-ti facă o copie miniaturală pentru lumea Barbie :D… în rest, we’re stuck in reality

  19. 19

    attoterra said,

    tre’ sa inventam si un mattel for ză riăl laif.shhhh :)

  20. 20

    Utopian said,

    neah… eu m-as plictsi… fără copii din Africa ce mor de foame si tre să-i ajuti, femei bătute crunt de soti ce cauta intelegere si câini maltratati de taximetristi as muri de plictoseala… ca n-as mai avea pt ce sa lupt…ca doar am de toate!

  21. 21

    Kitty said,

    nu stiu cum am ajuns sa citesc blogul tau, cert e ca acu’ imi dai seama ce efect a avut asupra mea efectul Barbie. Nu, nu sunt blonda, nu ma imbrac in roz, DAR prefer hainele largi si sport, doar la ocazii foarte speciale fuste sau rochii si asta pentru ca eu eram KEN, eu eram barbatul lui Barbie, pentru ca eram cea mai mica si nu avea altcineva cine sa fie barbatul care s-o invite pe Barbie afara. Nu ma mai miri nici de ce mereu deschid eu usa si astept sa intre/iasa altii :P

  22. 22

    Utopian said,

    pai atunci te astept pe blog cand o sa apara Transsexual Barbie (o sa fie vreo saptamana numai cu chestii secsuale):D

  23. 23

    oxxy said,

    Cat sunt mici baietilor le plac masinutele, iar fetelor papusile, dupa ce mai cresc se inverseaza situatia, fetele se uita dupa masinute iar baietii dupa papusi…

    • 24

      Andrea said,

      Hihihi… nu m-am gândit niciodatã la asta:D Totusi, eu cred cã ar fi greav ca si dupã ce cresc (TOATE) fetele încã sã se uite la pãpusi:P


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

