Anarchy to this fucking world pe dracu’!!!

5568

Vin de la Peninsula, festivalul de la Târgu Mures, si de atunci sunt tot in a PMS state (Pre Menstrual Syndrome, pentru cei care nu au cunoscut încã femeia în deplinãtatea frumusetii ei). M-am enervat rãu de tot acolo! Fatzã de anul trecut, când puteam intra linistitã la pogo, fãrã fricã de rãni deschise si dinti lipsã, anul ãsta s-au adunat punkerii, si nu puteai sta în multime dacã nu sufereai mãcar de putin masochism.

La Gogol Bordello mi-am zis cã nu poate fi asa rãu, si am dansat si eu pe acolo, pânã mi-am primit un cap în gurã si un pumn în burtã de la punkerii care „dansau” pe lângã mine, si m-am linistit. La The Exploited, un prieten a iesit din multime cu sânge curgandu-i din nas si mai tarziu au iesit altii pentru cã îi pisca fata(dãduserã punkerii cu spray paralizant). Într-un cuvânt, a fost foarte distractiv sã dai banii pe bilet si sã nu poti sta în public.

Ok, acum ajungem la problema mea: punkerii. Nu am nimic în mod deosebit cu ei, nu-i desconsider ca oameni, pentru cã am întâlnit punkeri foarte destepti, care mã lãsau cu gura cãscatã la câte chestii stiau. Cu toate astea, am ajuns sã cred cã o foarte mare parte din ei sunt prosti. În primul rând, pentru cã teoria lor de viatã e idioatã si se bazeazã pe chestii nefondate.

Toatã lumea asociazã punkerii cu anarhismul, echivalent, de când cu miscarea punk, cu haosul. Punkerii merg pe ideea cã ei ar trebui sã fure, batã, violeze si sã încalce legea în orice alt mod posibil, nu de alta, da’ altfel le este îngrãditã libertatea.

Am vãzut zilele astea o caricaturã foarte tare pe net, care zicea cã Bush ar fi instaurat anarhia în State, iar urmãtoarea imagine era una cu un tip foarte smecher la costum, care împusca un punker si apoi îsi desherta nevoile fiziologice pe el, iar punkerul spunea disperat: „This is not my anarchy!!!”… în sensul cã, atâta timp cât el avea voie sã facã toate astea era ok si era cool, da’ nu vroia anarhie pentru toatã lumea cã i-ar fi stricat reputatia de anarhist.

Ok, si acum încep cu chestiile destepte. Probabil putini dintre voi stiu cã, înainte de a deveni foarte popularã odatã cu cultura punk, anarhia a fost expusã pentru prima datã de un predicator din Marea Britanie, William Godwin. mai târziu, atât în Filosofie, cât si în Stiintele Politice, ideea de anarhie s-a învârtit în jurul ideilor lui Godwin, neavând nici o legãturã cu haosul si dezordinea.

Anarhia este un concept utopic, care merge pe rationalitatea umanã. Anarhistii considerã cã, prin educatie si inteligentã, omul va ajunge, în viitorul îndepãrtat, sã distingã automat binele de rãu, si sã fie constient de sine si de societate în asa mãsurã încât nu va mai fi nevoie de o autoritate care sã conducã de la un nivel central toatã masa de oameni, pentru cã oamenii vor sti singuri ce sã facã. Nu va mai exista politie, jandarmerie, etc, pentru cã noi vom sti singuri cã nu e bine sã ne rãnim/omorâm/furãm unii pe altii. Nu vor mai exista impozite si taxe, pentru ca noi vom da bani, de exemplu, la spitale, pentru cã stim cã la un moment dat vom avea nevoie de ele, si nu pentru cã suntem obligati. Nu va mai exista stat, parlament, alegeri, presedinte, primarie, consiliu local, guvern, ministri si ministere, pentru cã nu va mai fi nevoie, iar toti banii vor fi folositi pentru scopuri mai bune, de cãtre populatie. Vom fi liberi sã facem ce vrem , iar singurul lucru care ne va îngrãdi libertatea va fi constiinta. Gãsisem la un moment dat un citat foarte dragut pe net, care spunea cã „anarchy is not chaos, but order without control”.

Asa cã, dragii mei punkeri, nu vã mai faceti sperante, pentru cã anarhia nu va fi aplicatã foarte curând, sau cel putin nu cât timp voi o sustineti în modul în care o faceti. Da, ciudat, huh? Sustineti anarhia, si prin felul în care o sustineti, nu-i dati nici o sansã. Pentru cine nu mã crede look it up, sau vã pot recomanda si eu câteva cãrti, si vã rog mult dati informatia mai departe, în speranta cã va fi înteleasã de cine trebuie.

11 răspunsuri so far »

  1. 1

    splendorA said,

    mie tot imi plac Sex Pistols :p

  2. 2

    Utopian said,

    Tie îti dau voie, că ne shtim, nu de alta, da’ tu si gata:)) Ce-i drept, si eu am tzopăit pe The Exploited… da’ shhhhh, nu mai zice la nimeni, că oricum prietenii mei îmi zic că-s punker anarhist de când m-am tuns scurt.

  3. 3

    jock said,

    si io am facut pogo! din ala greu de tot! si ash mai face! is cu hardcoreul de moda veche! machine head, biohazard etc!
    punkistii ma dispera si pe mine!
    cred ca daca eram acolo dadeam cu pumnu!ca ma tine! muahahaha!

  4. 4

    Utopian said,

    jock, problema e că, dacă ai pune 100 de punkeri să-ti completeze o foaie cu „Favourite activities”, probabil 99 ti-ar scrie că le place să se bată (ăla 1 care ar scrie altceva e de fapt ceva wannabe, pe care îl bat toti). Prin urmare, ăstia-s ca ceata lui Pitigoi… ajunge să dai într-unu…
    Prin urmare, dacă vrei să dai în ei, anunta-mă din timp, să vin să te apăr:))

  5. 5

    jock said,

    chiar am avut de a face cu ei! si chiar pitigoi il chema pe unu! fara vrageala! daca unu o ia ceilalti fug! pe bune!

  6. 6

    Utopian said,

    =)) Ce porecle au astia!!! În Sighisoara anul ăsta m-au întrebat niste punkeri dacă nu-i stiu pe Tractoru si Piulitză din Cluj, cei mai mari punkeri de aici =)) De cum auzi poreclele te apucă frica:)
    Aia cu dacă o ia unul, restul fug, e bună de tinut minte:D

  7. 7

    jock said,

    lumea are impresia ca punkerii astia is cinestie ce batausi! probabil daca se bat cu copii de liceu! chiar ma lasa rece faza cu poreclele lor! io am brand de patruscinci! na! pe bune dca ate iai asa mai serios de ei o iau la fuga!
    probabil aia din cluj is niste copii! max doozeci de ani!

  8. 8

    Utopian said,

    pai am zis intr-alt blog de faza aia care mi s-a povestit cu interviul cu punkerii din Matei:
    Reporterul: Ce muzica ascultati?
    Punkerii: Punk! Punk!
    Reporterul: Si ce teorie de viata aveti?
    Punkerii: Anarhie! Haos! Bătăi!
    Reporterul: Numiti cateva formatii punk…
    Punkerii: Păi………. =))

  9. 9

    Oanamaria said,

    Hahaaaaa! tare interviul! pai cam asa e cu pustanii astia punkisti..e la moda punkul, deh! si mie mi-e o sila de ei! mie chiar imi plac la nebunie sex pistols, toy dolls, pixies, da’ nu inseamna ca tre’ sa ma manifest cretinoid din cauza asta..ehee! si multe as mai avea de zis la adresa lor, dar..mi-i lene :) imi pare rau ca ti-au stricat festivalu’..modafuckers!!!! :*

  10. 10

    Oanamaria said,

    aaa! si mersi pt informatiile despre anarhie! aveam eu acolo o bruma de cunostinte, da’ nu asa exacte :D

  11. 11

    Utopian said,

    awww, anytime:) Scopul meu în viata e să fac pe toată lumea anarhistă în sensul adevărat al cuvântului. Make love not war!:)


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

